Achter de schermen zijn wij de afgelopen periode druk bezig geweest om MijnGezondheid.net en de MedGemak app te implementeren binnen ons huisartseninformatiesysteem.
Dit betekent dat het mogelijk is dat onze patiënten via bovenstaande website/app, met een aangemaakt account, veilig hun eigen dossier kunnen inzien. Onze patiënten kunnen dan zelf zien wat wij invullen, hun bloeduitslagen bekijken, brieven van specialisten lezen en hun medicatie zien/aanvragen.
Daarnaast is het mogelijk om via de app of het portaal een korte (medische) vraag te stellen aan één van onze medewerkers; het zogenaamde E-consult. Op deze manier kunnen mensen gemakkelijk, laagdrempelig maar wel veilig contact opnemen met de huisarts, assistente of POH.
Verder is het mogelijk om gebruikte medicijnen te herhalen via de app of het portaal. Deze aanvraag komt dan binnen, wordt verwerkt en 2 dagen later kunt u de medicijnen ophalen bij de apotheek.
Op een later moment zullen we ook de functie om online afspraken te maken weer activeren. Dit kan dan via de website, maar ook via het portaal of de app.
De komende periode zullen we onze patiënten actief benaderen om zich te registeren bij MijnGezondheid.net zodat iedereen bovenstaande mogelijkheden op termijn kan gebruiken. Wij hebben hiervoor wel e-mailadressen nodig, dus via dit bericht de vraag om uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer door te geven aan de assistente via de mail: info@huisartsyerseke.nl.
Voor meer informatie kijk op:
www.mijngezondheid.net